Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The impact of international testing projects on policy and practice.
Quelle
Aus: Brown, Gavin T. L. (Hrsg.); Harris, Lois R. (Hrsg.): Handbook of human and social conditions in assessment.New York; London: Routledge (2016) S. 369-386Verfügbarkeit
For knowledge-based economics competing with each other worldwide, the production of human capital is deemed to be an important growth factor. The growing importance of education as a means of productivity involves an increasing need for effectiveness within national education systems. Consequently, standardized international student assessments have become more frequent during the last decades and have raised considerable interest in politics, media, and academia. [...] Associated with the rise of international testing projects is a substantial change in the modes of policy making in education. The assessments are not only used to identify good and weak performers, but rather they are used as a central instrument for prescribing reforms of national education policies [...] In fact, educational reform as a response to results of international assessments can be observed in many countries [...]. Currently, the implications of these policy trends are highly controversial among educational scientists, politicians, and other stakeholders in education. [...] The authors take the OECD PISA study as an example, as it is the most prominent and biggest endeavor in this respect. They argue that the current debate lacks robust empirical findings of the real effects and consequences of international testing projects on practices as well as on learning outcomes. [...] They first briefly summarize general changes in national and international educational governance and illustrate central features of the OECD PISA study. The third section presents theoretical accounts explaining changes - or resistance to change - in education policies and practice. In the fourth section, the authors review previous case studies on policy effects of international assessment. They take a closer look at Germany as an example where PISA has had considerable impact on the education system. Further, they present own empirical analyses with PISA data to illustrate changes in assessment and accountability practices in OECD countries between 2000 and 2012. In their conclusion, they argue that future research should focus on exploiting the potential of the data generated by international assessments. This would promote a better understanding of effects of assessments on practices and outcomes and open up possibilities to formulate alternative policy recommendations based on solid research. (DIPF/Orig.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.