Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Meier, Gabriela |
---|---|
Titel | Social and intercultural benefits of bilingual education. A peace-linguistic evaluation of Staatliche Europa-Schule Berlin (SESB). |
Quelle | Frankfurt, Main: Lang (2010), 386 S. |
Reihe | Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht. 12 |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. [305]-325 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | deutsch; englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1619-599X |
ISBN | 3-631-60427-0; 978-3-631-60427-4 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Fallstudie; Methodologie; Multivariate Analyse; Soziale Integration; Europaschule; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelles Lernen; Schüler-Schüler-Beziehung; Soziale Kompetenz; Immersion; Sprachkompetenz; Unterrichtssprache; Bilingualer Unterricht; Einsprachigkeit; Fremdsprache; Mehrsprachigkeit; Bilinguale Erziehung; Datenanalyse; Datenerfassung; Muttersprache; Migrationshintergrund; Sprachpädagogik; Modell; Berlin; Deutschland |
Abstract | Is two-way immersion education associated with social and intercultural benefits? This book examines social and intercultural benefits of bilingual or two-way immersion (TWI) schooling in Staatliche Europa-Schule Berlin (SESB). The author uses quantitative methods to compare SESB with mainstream education and identifies a series of statistically significant differences between the two. These findings contribute to the well-structured argument that SESB programmes can play a role in promoting social integration and group cohesiveness within schools and potentially in the wider society. The author also makes a number of recommendations for stakeholders and policymakers, and suggests that SESB may indeed serve as a useful model for other multilingual areas of Europe. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |