Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Soto, Lourdes Diaz (Hrsg.); Kharem, Haroon (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Teaching bilingual, bicultural children. Teachers talk about language and learning. |
Quelle | New York, NY u.a.: Lang (2010), XIV, 188 S. |
Reihe | Counterpoints. 371 |
Beigaben | Literatur- und URL-Angaben S. [165]-177 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1058-1634 |
ISBN | 1-4331-0718-X; 978-1-4331-0718-4 |
Schlagwörter | Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schüler; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Multikulturalität; Bilingualismus; Migrationshintergrund; Rassismus; Professionalisierung; Afroamerikaner; Hispanoamerikaner; Indianer; Muslim; USA |
Abstract | This edited volume is dedicated to contemporary teachers. Its goal is to provide a practical book for in-service and pre-service teachers of bilingual/bicultural children. The authors, each of whom is herself bilingual/bicultural, share personal wisdom garnered from working in classrooms with bilingual/bicultural learners. This book provides practical knowledge for teachers who are struggling to meet the needs of increasingly diverse classrooms. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/4 |