Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYogev, Esther
TitelStudying the past in the present tense: the dilemma of history textbooks in conflict-ridden areas.
QuelleAus: Williams, James H. (Hrsg.): (Re)constructing memory: school textbooks and the imagination of the nation. Rotterdam: Sense Publ. (2014) S. 171-189Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 188-189
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-94-6209-654-7
SchlagwörterSchulbuch; Krieg; Geschichtsunterricht; Israel
AbstractWe begin with three propositions: Most high school students do not like history, fail to see its connection to their own lives, and don't connect the past and the present. Most students accept the content of their textbooks and what their teachers tell them at face value and tend to express little useful skepticism towards them. History teachers could breathe new life into their history lessons if they were able to emphasize the relevance of the subject matter to students' actual lives and build a didactic bridge between the curriculum and historians' ways of thinking.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: