Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHawkes, Martin L.
TitelUsing task repetition to direct learner attention and focus on form.
QuelleIn: ELT journal, 66 (2012) 3, S. 327-336
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Anmerkungen 1; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccr059
SchlagwörterEmpirische Forschung; Sekundarschule; Lernen; Methodik; Aufgabenorientierung; Japan
AbstractDespite the growing interest in task-based language teaching (TBLT) over recent years, there are some teachers and researchers that have raised concerns about its effectiveness in teaching specific forms. However, many of these criticisms seem to be aimed at a strong version of TBLT that does not contain a language focus. This paper investigated the effectiveness of having learners repeat tasks as a post-task activity to focus attention on form. Recordings were made of participants performing the tasks both before and after a form-focus stage. The data were analysed to see if and how the participants used the target language, and where they targeted their corrections. The results showed that the participants appeared to turn their attention towards form in the repeat performance, suggesting that this model of task repetition could be a useful option for teachers practising TBLT in their classrooms. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: