Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGorlewski, Julie A. (Hrsg.); Porfilio, Brad J. (Hrsg.); Gorlewski, David A. (Hrsg.)
TitelUsing standards and high-stakes testing for students.
Exploiting power with critical pedagogy.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2012), XIII, 271 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints. 425
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1058-1634
ISBN1-4331-1555-7; 978-1-4331-1555-4
SchlagwörterExperimentelle Pädagogik; Kritische Pädagogik; Entfremdung; Kreativität; Test; Testverfahren; Bildungsstandards; Benachteiligtenförderung; Frühpädagogik; Spiel; Öffentliche Schule; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Schülerleistung; Lernschwierigkeit; Leseförderung; Schreiben; Neoliberalismus; Beruf; Professionalisierung; Auslese; Benachteiligung; Effizienz; Ganzheit; Kritik; Leistungsmessung; Standard; Minderheit; Benachteiligter Jugendlicher; Schwarzer; USA
AbstractThis book overturns the typical conception of standards, empowering educators by providing concrete examples of how top-down models of assessment can be embraced and used in ways that are consistent with critical pedagogies. Although standards, as broad frameworks for setting learning targets, are not necessarily problematic, when they are operationalized as high-stakes assessments, test-based pedagogies emerge and frequently dominate the curriculum, leaving little room for critical pedagogies. In addition, critics maintain that high-stakes assessments perpetuate current class structures by maintaining skill gaps and controlling ideology, particularly beliefs in individualism, meritocracy, and what counts as knowledge. This book offers readers a deepened awareness of how educators can alleviate the effects of standardization, especially for students in poor and working-class communities. As teachers negotiate their roles in this time of increasing regulation and standardization, it is essential to maintain and model a critical stance toward curriculum and instruction. Educators know why this approach is vital: This book illustrates how to make it happen. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: