Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaichendt, Horst; Magdas, Ioana
TitelDistance learning in low population density regions. A report from the high school teaching practice.
QuelleIn: Acta didactica Napocensia, 2 (2009) 3, S. 95-100Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-9922; 2065-1430
SchlagwörterHigh School; Unterricht; Mathematikunterricht; Blended Learning; E-Learning; Europa; Rumänien
AbstractMost long distance courses are mainly based on two or three face to face meetings and printed courses or courses available on the online course web site. In this case the time spent by individual students is important. Usually the students do not receive a feed-back of their progress and do not receive answers to their questions in real time. That´s why this kind of distance learning courses is not appropriate for high school students. The design of a long distance course in mathematics at the high school level is presented here. The main particularity of this long distance course is the permanent contact in real time between teacher and students. The article concludes with a SWOT analysis of this project trying to establish the strengths, weaknesses, opportunities, and threats involved. (Orig./DIPF/GS).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: