Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTamm, Marcus
TitelDoes money buy higher schooling?
Evidence from secondary school track choice in Germany.
QuelleBerlin: German Socio-Economic Panel (SOEP), DIW Berlin (2007), ca. 23 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSOEPpapers on multidisciplinary panel data research. 41
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsverhalten; Bildungsniveau; Eltern; Allgemein bildende Schule; Armut; Einkommen; Deutschland
AbstractThe German schooling system selects children into different secondary school tracks already at a very early stage in life. School track choice heavily influences choices and opportunities later in life. It has often been observed that secondary schooling achievements display a strong correlation with parental income. We use sibling fixed effects models and information on a natural experiment in order to analyze whether this correlation is due to a causal effect of income or due to unobservable factors that themselves might be correlated across generations. Our main findings suggest that income has no positive causal effect on school choice and that differences between high- and low-income households are driven by unobserved heterogeneity, e.g. differences in motivation or preferences.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: