Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSalili, Farideh (Hrsg.); Hoosain, Rumjahn (Hrsg.)
TitelCulture, motivation, and learning.
A multicultural perspective.
QuelleCharlotte, NC: IAP (2007), XIII, 398 S.Verfügbarkeit 
ReiheResearch in multicultural education and international perspective
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-59311-698-5; 978-1-59311-698-9
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Kultureinfluss; Schulkultur; Schüler; Schülerleistung; Multikulturalität; Kooperatives Lernen; Leistungsmotivation; Lernen; Lernmotivation; Motivation; Ethnische Identität; Migration; Konkurrenz; Internationalität; Kooperation; Ziel; Ethnische Gruppe; Afroamerikaner; China; Griechenland; Großbritannien; Hongkong; Niederlande; Nigeria; Slowenien; USA; Ungarn
AbstractThe influence of culture on learning and motivation has been the topic of much research in recent years. Educational and psychological researchers are now aware that the findings of their studies may not apply to other cultures, and that in this age of globalization and multiculturalism it is very important to examine the applicability of psychoeducational constructs to other cultures. Understanding learning and motivational characteristics of students of diverse backgrounds will enable educators to develop appropriate curriculum and teaching strategies to motivate these students. The aim of this book is to present research findings and views of scholars and researchers in the field of motivation and learning, from a multicultural and international perspective. Educators and scholars from different parts of the world have examined recent learning and motivation theories in different cultural contexts in order to explore the dynamics of sociocultural processes affecting student motivation. Others have focused on teaching and learning strategies that are known to be effective with culturally diverse students. [The book comprises the following parts:] 1) Cultural influence on learning motivation; 2) Achievement motivation and goal theories; 3) Cooperative/competitive learning; 4) School climate, group membership and achievement. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: