Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pekrun, Reinhard; Vom Hofe, Rudolf; Blum, Werner |
---|---|
Titel | Development of mathematical competencies in adolescence. The PALMA longitudinal study. |
Quelle | Aus: Prenzel, Manfred (Hrsg.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 17-37 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-1863-9 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Interview; Längsschnittuntersuchung; Mehrebenenanalyse; Emotion; Familie; Eltern; Sekundarstufe I; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernbedingungen; Unterrichtsmedien; Unterricht; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Sozioökonomische Lage; Analyse; Einflussfaktor; Entwicklung; Leistung; Leistungsmessung; Deutschland |
Abstract | The project PALMA... is connected to PISA as it set up a longitudinal study to investigate the development of mathematical competency and the related affective and behavioural student characteristics from grades 5 to 10. Particular emphasis was put on the development of emotions, interest, and learning behaviour in mathematics. Furthermore, the project group has started to develop teaching material and teacher training programmes based upon their findings. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/2 |