Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKubanyiova, Magdalena
TitelDeveloping a Motivational Teaching Practice in EFL Teachers in Slovakia: Challenges of Promoting Teacher Change in EFL Contexts.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 10 (2006) 2, S. 1-17
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 1; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gruppendynamik; Lernpsychologie; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Motivation; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Slowakei
AbstractRaising awareness of the teacher's role in creating conducive learning environments has not traditionally been part of the aims of EFL teacher preparation programmes. The reported longitudinal mixed methods study explores the impact of a 20-hour experiential in-service teacher development course with the knowledge base drawn from L2 motivation theory, group dynamics, and educational psychology. Quantitative (pre- and post-test questionnaires measuring students' perceptions of their classroom environment) and qualitative (regular course feedback, teacher interviews, lesson observations, and field notes) measures were employed to assess the course impact on cognitive and behavioural change of 8 self-selected non-native EFL teachers in Slovakia. The results show that, in most cases, no change occurred in spite of the teachers' endorsement of the course material, and several outer-context-specific factors are discussed to explain this negative outcome. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: