Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarey, David; Ernst, Ekkehard
InstitutionOECD / Economics Department
TitelImproving education achievement and attainment in Luxembourg.
Gefälligkeitsübersetzung: Verbesserung des Bildungsniveaus und der Bildungsabschlüsse in Luxemburg.
QuelleParis (2006), 40 S.; 448 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Economics Department working papers. 508
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsniveau; Soziale Herkunft; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Benachteiligtenförderung; Schule; Schulleitung; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Bildungsabschluss; Leistungsbeurteilung; Schulbildung; Sprachförderung; Mehrsprachigkeit; Inländer; Sozioökonomischer Faktor; Studium; Internationaler Vergleich; Abbruch; Arbeitspapier; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Ausländer; PISA (Programme for International Student Assessment); Luxemburg
Abstract"Improving education achievement in Luxembourg is a priority for strengthening productivity growth and enhancing residents? employment prospects in the private sector, where employers mainly hire cross-border workers. Student achievement in Luxembourg is below the OECD average according to the 2003 OECD PISA study, with the performance gap between immigrant and native students being above average. A factor that makes learning more difficult in Luxembourg than in other countries is the use of three languages of instruction (Letzebuergesch, German and French). New empirical evidence presented in this paper based on the PISA tests suggests that the reforms over the past decade or so to attenuate these difficulties have had considerable success: the adverse impact of immigrant status on PISA test scores is around the OECD average. The fact that the performance gap between immigrant and native students is nevertheless greater than average reflects other factors, notably the relatively large difference in socio-economic background between immigrant and native students. The paper also discusses further reforms that are underway or planned to improve achievement of immigrant students. Another feature of Luxembourg? s education system is that it is highly stratified, with children being sorted into a large number of parallel tracks at an early stage and there being a high rate of grade repetition. International evidence suggests that stratification increases the impact of socio-economic background on student achievement. Reforms to reduce stratification are discussed in the remainder of the paper, together with reforms to enhance achievement more generally by improving teaching skills and basing school programmes on key competences." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Querschnitt; Sekundäranalyse. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2003 bis 2003. (Autorenreferat, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: