Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReeves, Madeleine
TitelOf credits, "Kontrakty" and critical thinking: encountering "market reforms" in Kyrgyzstani higher education.
QuelleIn: European educational research journal, 4 (2005) 1, S. 5-21Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304%2Feerj.2005.4.1.4
SchlagwörterDemokratische Bildung; Kritikfähigkeit; Denken; Bildungsangebot; Bildungsmarkt; Curriculumreform; Soziokulturelle Bedingung; Transformation; Marktorientierung; Privatisierung; Hochschulbildung; Hochschulreform; Studiengebühren; Hochschulunterricht; Sozialwissenschaften; Studiengang; Studieninhalt; Hochschule; Kirgisien
AbstractThis article explores the impact of market metaphors and mechanisms on higher education in Kyrgyzstan. Drawing upon recent anthropological literature on the local meanings of market reforms in post-socialist contexts, as well as work in the field of educational policy that has focused attention on the 'local spaces' in which curricular and administrative reforms are encountered, this study will explore the ways in which languages of market have been received and appropriated by the students, teachers and administrators who have to negotiate what Kyrgyzstani higher education reform means in practice. Specifically, the article examines how practices and valuations of higher education have been affected by the opening of commercial (kontraktnyie) departments in nominally state universities, by the transformation of curricular content and teaching practice in the social sciences, and by the severing of the Soviet-era link between higher education and guaranteed professional employment. Drawing upon interviews and participant observation, it will suggest that we need to move beyond the overdrawn dichotomies in which contestations over the post-Soviet educational space are generally cast ('East' vs. 'West'; 'Tradition' vs. 'Innovation') to focus on the complex ways in which educational 'reform' is practised and interpreted in specific institutional settings. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: