Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. 1. ed. |
Quelle | Dordrecht: Springer (2008), VIII, 310 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1 |
DOI | 10.1007/978-1-4020-8827-8 |
Schlagwörter | Kompetenz; Akzeptanz; Medieneinsatz; Multimedia; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Computerunterstützter Unterricht; Soziale Software; Seminar; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Online; World Wide Web |
Abstract | The edited and peer reviewed volume presents selected papers of the conference "Beyond knowledge: the legacy of competence" organized by EARLI SIG Learning and Instruction with Computers in cooperation with SIG Instructional Design. It reflects the current state-of-the-art work of scholars worldwide within the area of learning and instruction with computers. Mainly, areas of computer-based learning environments supporting competence-focused knowledge acquisition but also foundational scientific work are addressed. More specific, contents cover cognitive processes in hypermedia and multimedia learning, social issues in computer-supported collaborative learning, motivation and emotion in Blended Learning and e-Learning. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/2 |