Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMichel, Marije C.; Kuiken, Folkert; Vedder, Ineke
TitelThe influence of complexity in monologic versus dialogic tasks in Dutch L2.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 45 (2007) 3, S. 241-259Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognition; Verbale Kommunikation; Schwierigkeitsgrad; Mündliche Übung; Monolog; Sprachproduktion; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Niederländischunterricht; Aufgabenstellung; Dialog; Niederlande
AbstractThe study puts the Cognition Hypothesis (Robinson 2005) to the test with respect to its predictions of the effects of changes in task complexity (few elements) and task condition (monologic) on L2 performance. 44 learners of Dutch performed both a simple and a complex oral task in either a monologic or a dialogic condition. The performance of the L2 learners was analysed with regard to linguistic complexity, accuracy, and fluency. As predicted by the Cognition Hypothesis, the complex task generated more accurate though less fluent speech. Linguistic complexity, however, was only marginally affected. Dialogic tasks triggered more accurate and fluent output though it was structurally less complex. The interaction of task complexity and task condition showed effects on measures of accuracy only: In the monologic but not in the dialogic condition task complexity did promote accuracy. As a consequence, the results only partially support the Cognition Hypothesis. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: