Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHellermann, John
TitelThe Development of Practices for Action in Classroom Dyadic Interaction: Focus on Task Openings.
QuelleIn: The modern language journal, 91 (2007) 1, S. 83-96Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interaktion; Einstieg; Konversation; Methodik; Unterrichtsforschung; Diskursanalyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Partnerarbeit; Aufgabenstellung; Erwachsener
AbstractThe study discussed in the article is part of a larger research program investigating conversational practices that are resources for language learning in classroom settings. Using methods from conversation analysis, the analysis describes how low-level adult learners' interactional competence in English develops through their interactional practices in a language classroom. The study isolates one context for a particular action in the language classroom: student dyads opening their teacher-assigned tasks. The data come from interactions of six successful learners who participated in classes at the data collection site over a period of 18 to 27 months. The excerpts presented in the study show the same-student dyads incorporating language from the teacher and from one another over time into their discursive practices to manage the openings of their dyadic interactions. The results provide evidence for the ongoing discussion (cf. Brouwer & Wagner, 2004; Markee & Kasper, 2004) on the nature of language learning and the ability of methods of conversation analysis to address the issue of learning. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: