Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Bendera, Stella J. (Hrsg.); u.a. |
---|---|
Titel | Gender education in Tanzanian schools. |
Quelle | Dar es Salaam: DUP (1999), 153 S. |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 99-7660-306-1 |
Schlagwörter | Bildungschance; Gewalt; Frau; Mädchenbildung; Primarbereich; Sekundarschule; Leistungsdifferenzierung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Technikunterricht; Berufsausbildung; Hochschule; Tansania |
Abstract | The book consists of 6 chapters with analyses of gender issues in Tanzania: 1) Does a gender problem exist in primary education?, 2) Girls' primary schooling, 3) Forms of violence and its consequences for primary school pupils, 4) Why streaming in higher education perpetuates the gender gap, 5) Knowledge formulation on gender and education and its impact on girls' education, 6) Girls' participation in scientific, technical and vocational education. (DIPF/Bi.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |