Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVentura, Frank; Murphy, Roger
TitelThe impact of measures to promote equity in the secondary education certificate examinations in Malta.
An evaluation.
QuelleIn: Mediterranean journal of educational studies, 3 (1998) 1, S. 47-73Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 19; Tabellen 3; Grafiken 3
Spracheenglisch; arabische Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; maltesische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Chancengleichheit; Sekundarschule; Schüler; Abschlussprüfung; Schülerleistung; Curriculum; Lehrplan; Differenzierung; Gleichheit; Zertifikat; Durchführung; Leistung; Leistungsmessung; Reform; Malta
AbstractWhen the national Secondary Education Certificate (SEC) examination system was established in Malta in 1994 as an alternative to the General Certificate of Education Ordinary Level (GCE O-Level) offered by English examination boards, the opportunity was taken to promote equity among candidates of different attainment levels, gender and social backgrounds. The measures included the setting of examination papers at different levels; the introduction of an element of school-based assessment in several subjects; relatively low examination fees; avoidance of cultural and gender bias in the examination papers, and restriction of registration to those candidates who were either in the final year of compulsory schooling or aged 16 or over. These measures were expected to attract candidates with a wider range of abilities and social backgrounds than those sitting for the GCE examinations, and to avoid cultural and gender bias. ... This paper evaluates the results of the first three years of operation of the SEC examination in order to gauge its impact on equity. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean journal of educational studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: