Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Gonzales Lopez-Valcarcel, Beatriz; Davila Quintana, Delia |
---|---|
Titel | Economic and cultural impediments to university education in Spain. |
Quelle | In: Economics of education review, 17 (1998) 1, S. 93-103Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 20; Tabellen 2; Grafiken 2 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/S0272-7757(97)00010-1 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Bildungsniveau; Soziale Herkunft; Familie; Stipendium; Einkommen; Studium; Hochschulzulassung; Studienwahl; Studienfach; Student; Spanien |
Abstract | An analysis by logit models shows that access to university education in Spain is significantly affected by family income. An even more determinant factor is the cultural and educational level of the family of the potential student. Scholarships cushion the impact of low incomes on education, but not the impact of the cultural and educational level of the family. ( DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |