Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPouwels, Jan
TitelValues education in the Netherlands.
QuelleAus: Evans, Dave (Hrsg.): Human rights and values education in Europe. Research in educational law, curricula and textbooks. [réseau d'institutions de formation, RIF 2: European dimension in education - to think Europe through values looking at human rights]. Freiburg, Breisgau: Fillibach (1997) S. 139-165Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 22; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungsrecht; Kind; Primarbereich; Schulbuch; Europäische Dimension; Menschenrechte; Wertbewusstsein; Wertevermittlung; Wertorientierung; Analyse; Niederlande
AbstractThe author examines the attention which is paid to values and standards in Dutch primary education. In particular he asks if and how primary education is aimed at the orientation of children towards values, important for Dutch society. In part one the author discusses the role and responsibility of the government and the explicit educational objectives for primary schools. In order to comprehend the Dutch education concerning values, a sidestep is made to the School Funding Controversy which is very important indeed for the Dutch society. Second he shows to what extent the constitutionally guaranteed "freedom of education" has influenced the legislation of primary education (Primary Education Act, WBO) at this point and still determines the ongoing discussion of attainment targets for primary education. Furthermore the author examines the individual attainments targets to the extent that they reveal human values and human rights and the European dimension. In part two he gives an account of research into text-books of world studies for primary education, looking for the presence of human rights, a values oriented content, the European dimension and a specific didactic approach to them. In part three the author offers critical comment on the educational developments in connection with values education in Dutch primary education. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: