Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJoshi, Govinda Prasad; Anderson, Jean
TitelFemale motivation in the patriarchal school.
An analysis of primary textbooks and school organisation in Nepal, and some strategies for change.
QuelleIn: Gender and education, 6 (1994) 2, S. 169-182Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 180-181; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253; 1360-0516
DOI10.1080/0954025940060206
SchlagwörterMädchenbildung; Grundschule; Schulbuch; Nepal
AbstractNepal is currently the focus of much attention in the form of aid and advice from the international community, and policy documents and proposals recognise the importance of education opportunities for girls and women as one of the cornerstones for successful development. Our concern was that in spite of policy intentions few real strategies exist with regard to the implementation of policy. Our research focused on the textbooks and school organisation patterns currently in use in Nepalese primary schools as this focus has not to date been addressed in Nepal. In suggesting short- and long-term strategies as a response to the research findings, we hope that these suggestions may make a small contribution to educational research in Nepal.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: