Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Thürmann, Eike (Hrsg.); Helfrich, Heinz (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Landesinstitut für Schule und Weiterbildung (Soest, Westfalen) |
Titel | Bilingual education in secondary schools. Learning and teaching non-language subjects through a foreign language. Landesinstitut für Schule und Weiterbildung, Soest, Germany. 26 September - 2 October 1993. |
Quelle | Council for Cultural Co-operation (1993), 158 S. |
Reihe | Language learning for European citizenship. Report of workshop. 12 A |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 152-158 |
Sprache | englisch; französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Schulpolitik; Schule; Schulprogramm; Schüleraustausch; Sekundarbereich; Lehrerfortbildung; Interkulturelles Lernen; Lernen; Lernprozess; Lernziel; Bildungsprogramm; Curriculum; Biologieunterricht; Immersion; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Geografieunterricht; Landeskunde; Angebot; Zweitsprachenerwerb; Anwendungsbeispiel; Konzeption; Modell; Baden-Württemberg; Deutschland; Europa; Frankreich; Nordrhein-Westfalen; Norwegen; Schweden |
Abstract | This report of the [Council of Europe] workshop presents concepts and programmes for bilingual teaching in Europe. The aims of the workshop were, e.g. to link experts in the field or to provide a survey of current models, materials and practices. Questions like "What are the benefits of teaching/learning non-language subject through a foreign language?" or "Implications of bilingual teaching for initial and in-service teacher training" are discussed. Some articles are presented in French. (DIPF/Orig./Bg). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |