Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuncan, Annelise M.
TitelGerman film: exploiting the shock value to explain the other culture.
Quelle(1989), 11 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Film; Lehrer; Schülerverhalten; Deutsch; Fremdsprachenunterricht; Landeskunde; Kulturkunde; Kontrastierung; Kritik
AbstractA discussion of teaching culture through the use of films focuses on how German Cinema films can be used successfully as a required extracurricular activity in German second-language-instruction. This kind of extracurricular activity is seen as a two dimensional educational experience. From the students' point of view, everything about seeing a German film conspires against enjoyment: the language, the prospect of having to write a critique, and the strangeness of the plot and characters. The instructor's reaction to the students' reaction to the film forms the other half of the educational experience: the teacher must assume an "American" point of view to deal with the apparent culture shock. American students' reactions to German cinema reveal cultural differences, and the medium of film challenges their ability to analyze those differences.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: