Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolmes, Jeffrey B; Gee, Elisabeth R
TitelA framework for understanding game-based teaching and learning.
QuelleIn: On the horizon, (2016) 1, S.1-16
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-8121
DOI10.1108/OTH-11-2015-0069
SchlagwörterGlobal & comparative education; Education; Studies; Students; Computer & video games; Innovations
AbstractPurpose – This paper aims to provide a framework for understanding and differentiating among different forms of game-based teaching and learning (GBTL). Design/methodology/approach – The framework is based on an analysis of existing literature and descriptions of GBTL in varied higher education settings, combined with case examples of the author’s personal experience as instructors of GBTL courses. Findings – Four frames or categories of GBTL approaches were identified: the action frame, the structuring frame, the bridging frame and the design frame. Each frame represents a spectrum of related yet varied strategies and assumptions. Originality/value – This framework is a first attempt at providing an analytic tool for making sense of the varied instantiations of GBTL in higher education. It can be useful as a heuristic tool for researchers as well as a generative model for designing future GBTL practices.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "On the horizon" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: