Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMet, Myriam
TitelTeaching Culture: Questioning Perspectives on Our Practices
QuelleIn: Learning Languages, 15 (2010) 2, S.6-7 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1083-5415
SchlagwörterTeaching Experience; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods; Cultural Awareness
AbstractDespite years of training, teaching experience, reading professional literature, attending conferences, and learning from expert colleagues, when it comes to the teaching of culture, the author wishes she knew more answers to many critical questions. Her questions are framed by the basic questions that all curricula seek to answer: WHAT is the purpose of teaching culture (WHY?)? WHAT should students learn? WHEN should they learn it? HOW should they learn it? HOW will teachers know what students learned? In this article, the author asking questions about the purpose of teaching culture in language classrooms keeps profession moving forward. (ERIC).
AnmerkungenNational Network for Early Language Learning. Winston-Salem, NC. e-mail: nnell@wfu.edu; Web site: http://nnell.org/journal.php
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Languages" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: