Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Diane Elizabeth
TitelConsidering Shame and Its Implications for Student Learning
QuelleIn: College Student Journal, 46 (2012) 1, S.3-17 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0146-3934
SchlagwörterAcademic Advising; College Students; Student Adjustment; Student Surveys; Academic Achievement; Higher Education; Psychological Patterns; Emotional Response
AbstractResearch evidence is accumulating to suggest that shame can be implicated in important ways in student adjustment to the learning environment. Student survey data spring-fall 2010 suggest that shame is associated with variables thought to be closely related to student learning--sense of community, burnout and achievement goals--and underline the significance of what Nathanson has called the compass of shame in understanding students' struggles with shame. The paper closes with suggestions from the literature on dealing with student shame in the classroom and in academic advising. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenProject Innovation, Inc. P.O. Box 8508 Spring Hill Station, Mobile, AL 36689-0508. Tel: 251-343-1878; Fax: 251-343-1878; Web site: http://www.projectinnovation.biz/csj.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Student Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: