Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelPractice Parameter for the Assessment and Treatment of Children and Adolescents with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder
QuelleIn: Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 46 (2007) 7, S.894-921 (28 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0890-8567
DOI10.1097/chi.0b013e318054e724
SchlagwörterExpertise; Evidence; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Pharmacology; Adolescents; Etiology; Medical Evaluation; Clinical Diagnosis; Intervention; Drug Therapy; Behavior Modification; Scientific Research
AbstractThis practice parameter describes the assessment and treatment of children and adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) based on the current scientific evidence and clinical consensus of experts in the field. This parameter discusses the clinical evaluation for ADHD, comorbid conditions associated with ADHD, research on the etiology of the disorder, and psychopharmacological and psychosocial interventions for ADHD. (Contains 3 tables.) (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: