Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrentiss, Timothy
TitelBuildings That Conserve and Educate
QuelleIn: T.H.E. Journal, 38 (2011) 4, S.16 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-592X
SchlagwörterStellungnahme; Sustainable Development; Educational Facilities Design; Profiles; Interviews; School Buildings; Conservation (Environment); Energy Conservation; Educational Technology; California
AbstractThis article presents an interview with Wendy Rogers, a design principal at the architectural firm LPA in Irvine, California, as well as a LEED AP (Leadership in Energy and Environmental Design Accredited Professional). Throughout her 24-year career she has advocated for sustainable design in schools. Rogers works closely with the US Green Building Council (USGBC), speaking with districts and civic organizations throughout California to help them plan for and design green schools. In the interview, Rogers talks about the relationship between technology and sustainable school environments. (ERIC).
Anmerkungen1105 Media, Inc. Available from: T.H.E. Journal Magazine. P.O. Box 2170, Skokie, IL 60076. Tel: 866-293-3194; Tel: 866-886-3036; Fax: 847-763-9564; e-mail: THEJournal@1105service.com; Web site: http://www.thejournal.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "T.H.E. Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: