Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enField, Julaine E.; Crothers, Laura M.; Kolbert, Jered B.
TitelFragile Friendships: Exploring the Use and Effects of Indirect Aggression among Adolescent Girls
QuelleIn: Journal of School Counseling, 4 (2006) 5, (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1554-2998
SchlagwörterSocial Status; Aggression; Females; Conflict; Friendship; School Counseling; Grade 8; Adolescents; Peer Relationship; Junior High School Students; Coping; Expectation; Conflict Resolution; Interpersonal Competence; Questionnaires; Psychological Patterns; Parent Role; Teacher Role
AbstractThis study investigated the roles of relational and social aggression in the friendships of adolescent females. Using qualitative methodology, twenty-eight 8th grade female students from a predominantly white, rural, junior high school were invited to discuss how they respond to and cope with conflict in their friendships, identify and describe social and relational aggression, interpret expectations from significant adults regarding conflict management, and use relational and social aggression with peers of equal or greater social status. Themes are presented and discussed as well as implications for school counseling interventions. (As Provided).
AnmerkungenJournal of School Counseling. Montana State University, College of Education, Health and Human Development, P.O. Box 172940, Bozeman, MT 59717. Tel: 406-994-4133; Fax: 406-994-1854; e-mail: ehhddean@montana.edu; Web site: http://jsc.montana.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: