Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelAppendix: The Dream Act of 2009--111th Congress, 1st Session, S.729
QuelleIn: New Directions for Student Services, (2010) 131, S.85-93 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0164-7970
DOI10.1002/ss.369
SchlagwörterRecht; Educational Change; Immigration; Federal Legislation; Place of Residence; Educational Policy; Policy Formation; Public Policy; Undocumented Immigrants; Residence Requirements; United States
AbstractThis article describes the Development, Relief, and Educational for Alien Minors Act of 2009 or the "DREAM Act of 2009." The authors of the bill aim to amend the Illegal Immigration Reform and Immigrant Responsibility Act of 1996 to permit States to determine State residency for higher education purposes and to authorize the cancellation of removal and adjustment of status of certain alien students who are long-term United States residents and who entered the United States as children, and for other purposes. Different sections of the bill and its provisions are presented. (ERIC).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Student Services" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: