Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Brien, Maureen R.
TitelPracticing in the Presence of Mystery: Responses to the Divine in Practical Theology and Religious Education
QuelleIn: Religious Education, 105 (2010) 4, S.358-372 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
SchlagwörterChristianity; Religious Education; Theory Practice Relationship; Time; Perspective Taking; Story Telling; Responses; Context Effect; Self Disclosure (Individuals); Philosophy
AbstractIn this essay, originally written as the presidential address for the 2009 REA:APPRRE annual meeting, the author explores possibilities for naming and responding to Divine presence with reference to postmodern categories and contemporary narratives. She draws on descriptions of God as "interrupting" history, the dialectic of "chronos" and "kairos" experiences of time, and ascetic practices to suggest how we may attend to God's activity. This leads to consideration of the distinctive and complementary strengths of Religious Education and practical theology, along with some specific challenges for REA:APPRRE at this stage in its history. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: