Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNgolovoi, Mary S.
TitelFinancing Higher Education in Kenya: Student Perceptions and Experiences
QuelleIn: Tertiary Education and Management, 14 (2008) 2, S.141-150 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1358-3883
SchlagwörterEconomic Progress; Higher Education; Qualitative Research; Foreign Countries; Financial Support; Tuition; Educational Finance; Student Attitudes; Interviews; Undergraduate Students; Advantaged; Educational Policy; Paying for College; Kenya
AbstractIn response to declining governmental funding, cost-sharing in higher education and dual-track tuition policies were introduced in the 1990s in Kenya. The decline of government funding in higher education was a result of slow economic growth, competing public needs (such as health, elementary education, and infrastructure), and pressure to reduce funding by international donors. This qualitative research study examines the implications of these two financing policies in the Kenyan context and offers suggestions on how emerging critical issues can be addressed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertiary Education and Management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: