Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMasters, Julie L.; Holley, Lyn M.
TitelEncouraging Responsible Aging through Pedagogy: The Future Self Exercise
QuelleIn: Gerontology & Geriatrics Education, 30 (2009) 1, S.34-46 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1960
SchlagwörterUndergraduate Students; Quasiexperimental Design; Introductory Courses; Student Attitudes; Computer Assisted Testing; Integrated Learning Systems; Measures (Individuals); Pretests Posttests; Visualization; Older Adults; Gerontology; Aging (Individuals); Aging Education; Instructional Effectiveness; Teaching Methods; Long Range Planning; Nebraska
AbstractIntroductory gerontology courses have the potential to enhance student appreciation of aging issues. The effectiveness of such courses for informing views about individual aging is little studied. This study, using a quasi-experimental design, examines the impact of participation in an introductory course in aging on 158 undergraduate students in a Midwestern state. The course used an instructional device, the Future Self Exercise, to help students acknowledge and plan for their own future aging. A pre- and post-comparison of student self-ratings and descriptions supports the efficacy of introductory courses using this instructional approach for educating student views about their own aging. (Contains 2 figures, 1 table and 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gerontology & Geriatrics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: