Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHansen, Laurie E.
TitelScience in Any Language
QuelleIn: Science and Children, 41 (2003) 3, S.35-39 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8148
SchlagwörterCore Curriculum; Second Language Learning; Teacher Educators; English (Second Language); Language Acquisition; Teaching Methods; Science Education; Educational Strategies; Preservice Teachers; National Standards; Elementary Education; Bilingual Education
AbstractThis article describes how Guided Language Acquisition Design (GLAD) teaching strategies can help English language learners (ELL) with science. GLAD is a model for planning science, social studies, and literature-based units. It includes a collection of innovative strategies designed to help all levels of ELL students' access core curriculum while acquiring English skills and vocabulary. A teacher educator and her preservice students practiced applying the following four GLAD techniques that are described in this article: Pictorial input, picture file cards, poster boards, and ear-to-ear reading. (Contains 1 figure and 4 resources.) (Author).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science and Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: