Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartindale, Maura
TitelChildren with Significant Hearing Loss: Learning to Listen, Talk, and Read--Evidence-Based Best Practices
QuelleIn: Communication Disorders Quarterly, 28 (2007) 2, S.73-76 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1525-7401
SchlagwörterSpeech; Hearing (Physiology); Oral Language; Deafness; Language Proficiency; Language Acquisition; Assistive Technology; Literacy; Children
AbstractA considerable body of evidence obtained from studies of children who are deaf and who use cochlear implants has been useful in guiding practices that lead to higher levels of English language proficiency and age-appropriate literacy. Both (a) research conducted at implant centers and (b) educational programs with significant numbers of children who use cochlear implants have provided evidence that is useful when making decisions regarding best practices. For the most part, practices that emphasize auditory-based spoken language development have been shown to be highly effective in changing outcomes according to published data for children whose lives are affected by childhood deafness. (Author).
AnmerkungenPRO-ED, Inc. 8700 Shoal Creek Boulevard, Austin, TX 78757-6897. Tel: 800-897-3202; Fax: 800-397-7633; Web site: http://www.proedinc.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Disorders Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: