Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuffington, Melanie L.
InstitutionNational Art Education Association, Reston, VA.
TitelArt to Bring About Change: The Work of Tyree Guyton
QuelleIn: Art Education, 60 (2007) 4, S.25-32 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
SchlagwörterArt Education; Artists; Art Activities; Student Evaluation; Discussion (Teaching Technique); Art Products; Art Materials; Art Expression
AbstractPublic art takes many forms, including commemorative sculptures, site-specific works, and collaborative murals. Additionally, public art can beautify an urban environment or raise awareness of social issues. Public works of art are a form of discourse and open conversations and dialogue, helping communities work toward unity and empowerment. Using a number of specific Guyton works, Buffington offers questions for discussion, artmaking activities, and assessment targeted for grade 5-9. Students are encouraged to create works of art from found objects, expand their notions of art, and to see art as a vehicle for positive change. (Article includes 7 color photographs and 1 endnote.) (ERIC).
AnmerkungenNational Art Education Association. 1916 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 703-860-8000; Fax: 703-860-2960; Web site: http://www.NAEA-Reston.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: