Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCharlton, Tony; Panting, Charlie; Willis, Hazel
TitelTargeting Exclusion, Disaffection and Truancy in Secondary Schools: An Evaluation of an Alternative Curriculum for Older Pupils
QuelleIn: Emotional & Behavioural Difficulties, 9 (2004) 4, S.261-275 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2752
DOI10.1177/1363275204050372
SchlagwörterNontraditional Education; Secondary Schools; Secondary School Students; Truancy; Expulsion; Suspension; Curriculum Evaluation; Government (Administrative Body); Programs
AbstractThis article begins with a cursory discussion on rates and causes of school exclusion as well as curriculum initiatives intended to minimise exclusion risks and improve school attendance. Focus is then placed upon an evaluation of an innovative programme designed to provide support to those at risk of exclusion from secondary schools. Consideration is given to recent government thinking and initiatives intended to help schools to reduce rates of disaffection, truancy and exclusion. The implications of these initiatives for those who have--and others at risk of developing--an identified special educational need are also considered. (Author).
AnmerkungenSAGE Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 or 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; Web site: http://sagepub.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Emotional & Behavioural Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: