Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWiley, Angela R.; Ebata, Aaron
TitelReaching American Families: Making Diversity Real in Family Life Education. Innovative Strategies & Techniques
QuelleIn: Family Relations, 53 (2004) 3, S.273-281 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0197-6664
DOI10.1111/j.0022-2445.2004.0003.x
SchlagwörterFamily Life Education; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Cultural Differences; Program Development; Teaching Methods
AbstractThe American population is constantly evolving, as are its needs for family life education. We discuss how family life educators can address issues of diversity in developing and conducting programs for families. Domains for change are suggested in which educators can incorporate cultural competence in their daily work. Four general strategies are presented for extending programming to more audiences. Interwoven throughout are specific examples and recommendations for use by family life educators. We end with a diversity agenda for the future. (Author).
AnmerkungenJournal Customer Services, Blackwell Publishing, 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770 (Toll Free); Fax: 781-388-8232; e-mail: subscrip@bos.blackwellpublishing.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Family Relations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: