Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGandin, Luis Armando; Apple, Michael W.
TitelCan Education Challenge Neoliberalism? The Citizen School and the Struggle for Democracy in Porto Alegre, Brazil.
QuelleIn: Social Justice, 29 (2002) 4, S.26-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-7571
SchlagwörterCitizenship Education; Democracy; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Governance; Politics of Education; Poverty; Social Change; Brazil
AbstractExamines how negotiating local control of schooling can be an effective force of resistance against the market-economy paradigm of education, describing the policies of the popular administration in Porto Alegre, Brazil. Focuses on the Citizen School, "which provides quality education to impoverished people." Also examines proposals that are explicitly designed to radically change both the municipal schools and the relationship between communities, the state, and education. (SM)
AnmerkungenSocial Justice, P.O. Box 40601, San Francisco, CA 94140 (Subscriptions: individuals, $40; institutions, $78). E-mail: SocialJust@aol.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Justice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: