Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJester, Timothy E.
TitelHealing the "Unhealthy Native": Encounters with Standards-Based Education in Rural Alaska.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 41 (2002) 3, S.1-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAcademic Standards; Acculturation; Alaska Natives; American Indian Education; Boarding Schools; Colonialism; Cultural Context; Educational Change; Educational History; Elementary Secondary Education; Equal Education; High Stakes Tests; Qualitative Research; Racial Discrimination; Rural Schools; School Districts
AbstractA qualitative study examined a rural Alaskan school district's standards-based reform in the sociohistorical context of Alaska Native education. Observations and interviews with 32 district staff members indicate that the district had recast the historical "civilization-savagism" paradigm as an "unhealthy Native" construct to explain Native students' academic failure and protect the district's standards-based system. (Contains 23 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: