Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwigart, Theodore E.
TitelLearning and Personal Growth in Community College Students Who Intend To Transfer: The Role of Student Involvement, Institutional Environment, and Advising.
QuelleIn: Journal of Applied Research in the Community College, 8 (2000) 1, S.43-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-610X
SchlagwörterCollege Transfer Students; Community Colleges; Educational Counseling; Gender Issues; Student Participation; Student Personnel Services; Transfer Programs; Two Year College Students; Two Year Colleges
AbstractAnalyzes the relationship between student involvement and growth in community college students, particularly those intending to transfer to a four-year program, and compares outcomes for male and female students. Findings indicate that students benefited from talking with advisers, and that the relationship between student effort and growth was not the same for males and females. Contains three tables and 50 references. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Research in the Community College" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: