Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoisman, Glenn I.
TitelBeyond Main Effects Models of Adolescent Work Intensity, Family Closeness, and School Disengagement: Mediational and Conditional Hypotheses.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 17 (2002) 4, S.331-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Family Environment; Family Relationship; Family Work Relationship; Females; Gender Issues; High School Students; Models; Performance Factors; Sex Differences; Student Employment
AbstractInterviewed adolescents in grades 9 through 12 to examine family closeness as either mediator or moderator of relationships between intense work and academic engagement. Found that for boys, the family closeness mediational model provided best fit for data; for girls, the moderator model fit best. Found girls were especially vulnerable to negative influence of work on school success. (KK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: