Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaggs, Jennifer L.; Schulenberg, John
TitelEditors' Introduction: Prevention as Altering the Course of Development and the Complementary Purposes of Developmental and Prevention Sciences.
QuelleIn: Applied Developmental Science, 5 (2001) 4, S.196-200Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1088-8691
SchlagwörterAdolescent Development; Adolescents; Child Development; Children; Delinquency; Prevention; Program Effectiveness; School Attitudes; Student Behavior; Student School Relationship; Substance Abuse; Youth Problems
AbstractPrevention and developmental sciences have many complementary goals and much to gain by collaboration. The article introduces this special issue, which includes four empirical articles using growth modeling techniques (hierarchical linear modeling, latent growth curve analyses) to examine direct and indirect effects of theory-based, longitudinal prevention experiments on developmental trajectories of children's and adolescents' substance use, delinquency, and school bonding. (Author)
AnmerkungenJournal Subscription Dept., Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 10 Industrial Ave., Mahwah, NJ 07430-2262.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Developmental Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: