Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrigal, Meg; Neubert, Debra A.; Moon, M. Sherril
TitelPublic School Programs for Students with Significant Disabilities in Post-secondary Settings.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 36 (2001) 3, S.244-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterCollege Environment; Financial Support; Postsecondary Education; Program Content; Program Costs; Program Design; Referral; Severe Disabilities; Student Characteristics; Transitional Programs; Maryland
AbstractThis article provides an overview of programs based in post-secondary settings in Maryland that serve students ages 18-21 with significant disabilities who are still receiving public school special education services. Student and setting characteristics, staffing, funding patterns, referral and admission practices, and program components are described, along with challenges. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: