Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurnen, Sarah K.; Smolak, Linda
TitelThe Experience of Sexual Harassment among Grade-School Students: Early Socialization of Female Subordination.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 43 (2000) 1-2, S.1-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0025
SchlagwörterBody Image; Elementary Education; Elementary School Students; Females; Gender Issues; Self Esteem; Sex Differences; Sex Role; Sexual Harassment
AbstractInvestigated elementary students' interpretations of sexual harassment and how they related to self-esteem and body esteem. After hearing scenarios exemplifying peer harassment, students expressed their thoughts and completed gender role, self-esteem, and body esteem scales. Most children had experienced peer harassment. Total harassment negatively related to girls' self-esteem. The meaning of sexual harassment differed by gender. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sex Roles: A Journal of Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: