Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPaul, Dierdre Glenn
TitelBridging the Cultural Divide: Reflective Dialogue about Multicultural Children's Books.
QuelleIn: New Advocate, 11 (1998) 3, S.241-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-1381
SchlagwörterStellungnahme; Adolescent Literature; Childrens Literature; Cultural Awareness; Cultural Differences; Elementary Education; Higher Education; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Reader Response; Student Journals; Teacher Student Relationship
AbstractReflects candidly upon the author's commitment to multicultural education and the resistance she initially encountered from white, female preservice teachers. Relates how the author and her undergraduate students found ways to break the silence and bridge their cultural divide through the use of multicultural children's and adolescent literature, reader response journals, and dialogue. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Advocate" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: