Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCreed, John
TitelTeaching Composition via Journalism to First Nations Students in the Far North.
QuelleIn: Northern Review: A Multidisciplinary Journal of the Arts and Social Sciences of the North, (1994) 12-13, S.80-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0835-3433
SchlagwörterAlaska Natives; American Indian Education; College Students; Higher Education; Journalism Education; Nontraditional Students; Relevance (Education); Rural Education; Student Publications; Writing for Publication; Writing Instruction
AbstractIn Chukchi College (University of Alaska), teaching students to write for publication ties their course work to the real world. The Chukchi News and Information Service publishes student pieces, from hard news to cultural journalism. Using a crisp journalistic writing style is particularly suited to Alaska Native and bilingual students. Journalistic principles relevant to English instruction are listed. (SV)
AnmerkungenNorthern Review, Yukon College, P.O. Box 2799, Whitehorse, Yukon Territory, Canada Y1A 5K4; e-mail: review@yukoncollege.yk.ca (annual subscription: U.S. $36, Can. ind. $24, Can. inst. $36; back issues available).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Northern Review: A Multidisciplinary Journal of the Arts and Social Sciences of the North" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: