Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurrell, Patricia H.; Carpenter, William E.
TitelReconnecting with Values and Ethics: Learning Lessons from Literature and Human Developmental Theory.
QuelleIn: Judges' Journal, 38 (1999) 2, S.16-18Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-2972
SchlagwörterStellungnahme; Adult Development; Adult Learning; Aging (Individuals); Cognitive Style; College Curriculum; Developmental Psychology; Ethical Instruction; Ethics; Higher Education; Intellectual Development; Literature Appreciation; Values Education
AbstractCombining literature and human development is seen as an effective strategy for enhancing personal and professional growth of the judiciary. Three theoretical perspectives provide a framework for understanding experiences associated with development in middle and later adulthood: adults' varied learning styles, the life cycle and age-related developmental experiences, and cognitive development of increasingly complex ways of thinking and knowing. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Judges' Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: