Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBieschke, Kathleen J.; Eberz, Amy B.; Bard, Christine C.; Croteau, James M.
TitelUsing Social Cognitive Career Theory to Create Affirmative Lesbian, Gay, and Bisexual Research Training Environments.
QuelleIn: Counseling Psychologist, 26 (1998) 5, S.735-53Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0011-0000
SchlagwörterBisexuality; Careers; Counselor Training; Graduate Students; Higher Education; Homosexuality; Lesbianism; Psychology; Research; Social Cognition; Social Theories
AbstractExamines social-cognitive career theory to generate recommendations for creating research-training environments that are affirming of lesbian, gay, and bisexual (LGB) issues. Offers suggestions to influence aspects of the research-training environment: distal and proximal environmental influences, individual variables, students' research self-efficacy beliefs, and students' research outcome expectations. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Counseling Psychologist" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: