Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChapman, Marilyn L.; Michaelson, Myra
TitelGrade Two Children's Emergent Writing in English and Hebrew in a Dual Curriculum School.
QuelleIn: Canadian Journal of Research in Early Childhood Education, 7 (1998) 2, S.127-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0827-0899
SchlagwörterBeginning Writing; Case Studies; Childrens Writing; Comparative Analysis; Elementary School Students; Emergent Literacy; English; Error Patterns; Grade 2; Hebrew; Invented Spelling; Primary Education
AbstractUsed multiple case studies to examine the writing of eight second graders in a dual curriculum school with Hebrew as an additional language. Findings revealed some letter and directional reversals, mostly conventional word boundaries, and invented spellings in both languages. Evidence suggests that learning to write in an additional language is an emergent process similar to that in English. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Research in Early Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: